Tuesday, October 17, 2006

Blågula linjen till helvetet: fortsättningen

Jag har nu lokaliserat SAT-AN och det hela är mycket värre än vad jag först trodde. Jag trodde att SAT-AN Elektrocentrum bara var en affär i Zlicin, men efter idogt underrättelsearbete har jag nu förstått att SAT-AN håller en hel stad - Kladno - i sina händer. Det är alltså inte bara en elektronikaffär utan en hel kedja. Några exempel: SAT-AN Autobazar (en bilaffär), SAT-AN Kavárny, Bary a Pivnice (café, bar och ölhall) samt min favorit SAT-AN Kosmetický Salon. Kolla själva om ni inte tror mig: www.sat-an.cz .
Att djävulen håller till i en annan stad har skjutit upp lösningen på mysteriet, men den har å andra sidan aktualiserat helt nya frågor. Är det Kladno som är helvetet? Varför just Kladno? Och om nu Kladno är helvetet, varför är inte deras hockeylag bättre? (Min gissning är att de inte är vana vid is men om ni har andra förslag kan ni ju alltid kommentera). Vi måste alltså inom en snar framtid besöka Kladno!

Dagens Mazzy Star: Ghost Highway

0 Comments:

Post a Comment

<< Home