Sunday, October 15, 2006

Söndagsnöjen del 2


Fast det bästa med TV-tornet är ändå hissen. Tänk vad roligt man kan ha med två kameror och fyra speglar. Hihihi.



Det har pågått en valrörelse för ett lokalval här sedan jag kom hit och som aldrig verkar ta slut. Men det är trevligt med alla jippon som försigår. Här har vi veteranbilsutställning, damer och herrar i 1920-talsmunderingar och live-jazz en vanlig söndagkväll. Swingovat någon? Inte? To je skoda!



Prag har många lockelser, ibland alltför många. Vår gröne vän har uppenbarligen lockats och fallit. Som tur är hade han nära till Apolinarska.



Längs Apolinarska ligger flera ställen på rad som man helst vill undvika: beroendemottagningen, psykiatriska kliniken, avdelningen för veneriska sjukdomar och det här spökslottet: gynekologimottagningen.



Fast längre ner i backen blir det betydligt vackrare igen



Sedan hamnar man vid Emauzy. Och det är ju inte helt fel.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Emauzy! Ah ... dess två tandpetare till tinnar strävar mot skyn i en enda sublim rörelse. Poetry in concrete. En ren, modernistisk njutning!

4:12 PM  
Blogger Magnus said...

Om du verkligen vill se modernistisk njutning och sublim rörelse så finns det en bild på min rock utanför Emauzy på www.casparia.blogspot.com. Jag föreslår att estetikkursen från och med nu blir en hyllning till mig, min rock och min stilkänsla.

8:46 AM  

Post a Comment

<< Home